Op het moment van posten zijn de meeste voorbereidingen voor de IBTS 2021 gedaan en zijn we zo goed als gereed voor vertrek. Onderdelen van de voorbereiding zijn o.a. de internationale afstemming, de voorbespreking met de onderzoekers die de komende 5 weken het werk aan boord gaan doen, het verzamelen en aan boord brengen van alle materialen en het opbouwen van de meetstations aan boord.
At the
time of posting, most of the preparations for the IBTS 2021 have been made and
we are almost ready to go. Parts of the preparation include the international
coordination, the preliminary meeting with the researchers who will be doing
the work on board for the next 5 weeks, collecting and bringing all materials
on board and setting up the measuring stations on board.
Het doormeten van de vistuigen (foto’s zijn van 2020 voor COVID-19)/ measuring the gears (photos are are taken early 2020 prior to COVID-19).
Onderdeel is uiteraard ook het gereed maken van de vistuigen. Het vistuig (de GOV) wordt beheerd door de Rijksrederij en voor aanvang van de survey worden meerdere tuigen aan boord gebracht. Voordat er met het optuigen wordt begonnen, worden eerste een aantal tuigen nagemeten om te controleren of deze nog voldoen aan de IBTS-richtlijnen. Het netwerk kan krimpen waardoor het niet meer aan de afmetingen voldoet, er kan ook vervorming optreden omdat de krimp niet overal gelijk is. En door reparaties kan er een verschil ontstaan in het aantal mazen of in de grote van de mazen. Dit alles wordt door de bemanning in overleg met de onderzoekers nauwkeurig bepaald en geregistreerd. De richtlijnen laten enige marge toe, hierdoor zijn niet alle tuigen exact gelijk. Om deze reden zijn alle tuigen genummerd, en de metingen per tuig en eventuele grotere reparaties worden bijgehouden in een logboek.
A part is of course the preparation of the fishing gear. The fishing
gear (the GOV) is managed by the Rijksrederij and several gears are brought on
board before the start of the survey. Before the rigging starts, a number of
the gears are first measured to check whether they still meet the IBTS
guidelines. The network can shrink so that it no longer meets the dimensions,
deformation can also occur because the shrinkage is not the same everywhere.
And repairs can cause a difference in the number of meshes or in the size of
the meshes. All this is accurately determined and registered by the crew in
consultation with the researchers. A margin is allowed according to the
guidelines, therefore not all gears are exactly the same. For this reason, all gears are
numbered, the measurements per gear and any major repairs are recorded in a logbook.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten